Продуктивност и надеждност в екстремни условия.

С новия Trakker изпълнението на всяка задача е възможно.

Непреодолими препятствия? Да, той може. Непреодолими граници? Да, той може.
Новата гама от модели Trakker на Iveco ви предлага по-добър и още по-функционален дизайн за оптимизиране на производителността и надеждността.
Новият Trakker е проектиран да работи при всякакви метеорологични условия и на всички типове повърхности – от асфалтирани улици до тежки off-road условия, при изключителна безопасност, комфорт и продуктивност.
Благодарение на характеристиките, които предлага и широката гама от варианти новият Trakker е правилният автомобил за всяка мисия.

Структура, проектирана за екстремни условия

Едно от ключовите предимства на автомобилите на Iveco винаги е била надеждността и здравината на техните шасита, това се доказва още по-убедително при новия Trakker.

Шаситата са изградени от двойно-затворени U-образни греди от специална стомана. Налични са 2 варианта на дебелина (7.7мм за автомобили, при които собственото тегло е от съществено значение и 10мм за най-взискателните мисии). Новият Trakker предлага различни типове окачване, включително механично окачване с параболично или полу-елиптични ресорни пружини. За по-голям комфорт и оптимална стабилност, се предлагат и модели с въздушно окачване с четири възглавници и ECAS (Електронно контролирано пневматично окачване).

Надеждни,ефективни скоростни кутии

​Механичните скоростни кутии на новият Trakker са ZF 16 степенни.

​Те са перфектни за мисията на автомобила, високонадеждни, с ниски разходи за поддръжка, с повишена ефективност и продуктивност. Същевременно са изключително лесни за ползване, благодарение на двойното Н-образно подреждане.
16 степенната механична скоростна кутия е със серво–превключвателна система за постигане на по-голям комфорт на водача с бърза и прецизна смяна на предавките.
Пневматичната серво система намалява усилията на шофьора при смяна на предавките с 50%, както и хода на лоста с 40%.

Eurotronic = Комфорт и надеждност

Новият Trakker предлага освен традиционните механични скоростни кутии също и технологичното превъзходство на EuroTronic автоматизираната скоростна кутия, с лост за управление, монтиран на кормилната колона. Това дава множество предимства като намаляване на теглото с 60кг , в сравнение с механичната скоростна кутия, по-компактни размери и по-малко пневматични и електрически връзки.

​Липсата на синхронизатори прави смяната на предавките по-бърза и по-сигурна, системата предотвратява възможността от избор на неправилна предавка. EuroTronic може да се използва в автоматичен или полуавтоматичен режим.
Автоматичната смяна на предавките се осъществява според товара, трафика и стила на шофиране. Това оптимизира ускоряването на автомобила, разхода на гориво и комфорта.
За работа при трудни условия, като шофиране off-road може да изберете режим off-road от бутон на таблото, за да увеличите въртящия момент и теглителната сила при потегляне.

 

Комбинирана моторна спирачка

​Комбинираната моторна спирачка е подобрена моторна спирачка, която обединява два ефекта: декомпресия и спирачно усилие. Това се постига чрез клапан тип „пеперуда” на изпускателния поток, който създава голямо обратно налягане на отработилите газове, за да забави двигателя и да увеличи спирачното усилие.

​Турбо-компресор Waste-gate: повече мощност, по-нисък разходна гориво, голяма надеждност.
Конструкцията на турбо-компресорът Waste-gate осигурява висока мощност при ниски обороти на двигателя и така оптимизира въртящия момент и разхода на гориво. При достигане на максималното турбо налягане (отговарящо на високи обороти на двигателя), турбо-компресора и двигателя трябва да бъдат механично защитени.
Тази задача се постига със системата waste-gate, която ограничава налягането на турбо-компресора и го поддържа постоянно, като позволява, при определени условия, постепенно изпускане на газове директно в изпускателния колектор.

​Турбо-компресор с променлива геометрия: повече мощност, без „турбо дупка”.
Турбо системата има огромен принос към поведението на двигателя, като осигурява бързо ускоряване, впръскване с висока скорост и забележителна мощност. Също така повишава и комфорта на шофиране, като елиминира „турбо дупката”, защото двигателя отговаря винаги незабавно на натискането на педала на газта.
Управляван от система за електронен контрол, турбо-компресорът с променлива геометрия си наглася наклона на лопатките на турбото спрямо оборотите на двигателя, чрез система от коаксиални роторни движения, турбо-компресора се адаптира към количеството на постъпващи изходящи газове и така оптимозира контрола на турбо налягането.

ECAS: Електронно контролирано пневматично окачване.
ECAS e електронно контролирано пневматично окачване. Това е система, която гарантира максимален комфорт и постоянно положение на шасито без значение от скоростта, товара и пътя.
Влияе също и на спирачното усилие, което се разпределя пропорционално на натоварването на мостовете.