Иновативни системи за управление за off-road мисии

Новият  Trakker предлага напредничави системи за безопасност като:
– ABS
– EBL
– и като опция ASR.

В режим off-road може да изключите ABS, за да позволите на колелата да зацепят (при максимална скорост до 15км/ч), което е особено полезно при стръмни наклони със слабо сцепление. При преминаване на скоростта над 15км/ч, ABS системата се включва отново автоматично.

ABS
ABS (Антиблокираща спирачна система) предотвратява блокирането на колелата по време на спиране без значение от състоянието на пътната настилка.
От колелата, чрез ABS сензорите, се подава информация за начина на поведение и реакция на всяко едно от тях по време на спиране. ABS намалява незабавно спирачното усилие преди блокирането на едно или повече колела. Ако повърхността позволява по–бързо спиране ABS повишава отново спирачната сила до крайният предел на сцеплението.

EBL
Новият  Trakker е оборудван с EBL (Електронно ограничаване на спирачното усилие) за оптимално спирачно усилие спрямо натоварването.
Чрез ABS сензорите, се подава необходимата информация за начина на поведение и реакция на всяко едно от колелата по време на спиране.
Така е възможно да се изчисли разпределението на товара между предния и задните мостове и така да се калибрира спирачното налягане на всеки мост в реално време в зависимост от моментните условия.

ASR
ASR (Регулиране на приплъзването) използва същият тип сигнали като ABS, за да предотврати поднасянето на задвижващия мост и да увеличи сцеплението при ускорение.
Електронният блок за управление на  ASR:
– оптимизира стабилността на автомобила,
– предпазва от приплъзване на задвижващият мост
– и намалява износването на гумите.
С ASR задвижващите колела получават възможно най-доброто сцепление дори на хлъзгави или неравни пътни настилки.

Безопасност на борда на новия Trakker

​Декомпресионната моторна спирачна на двигателите Cursor, в комбинация с турбо-компресора с променлива геометрия и комбинираната моторна спирачка, осигуряват безопасно спиране и намаляват използването на основните спирачки и така редуцират износването на частите.

​Автомобилите които не са със задвижване на всичките колела са оборудвани с дискови спирачки отпред и барабанни спирачки отзад, електронно контролирани от ABS и EBL системите, помагащи за оптимално спирачно усилие в зависимост от натоварването и ASR (регулиране на приплъзването), като опция.
При версиите със задвижване на всичките колела, се монтират барабанни спирачки (duoduplex) на всички колела.