Постижение

Всички двигателите покриват не само стандарта Euro 5, но и най-строгите изисквания на EEV – доброволният екосъобразен стандарт.

Двигателите на новия Trakker са с работен обем от 8 и 13 литра и мощност от 310 до 500 к.с. Икономични, олекотени и много мощни те позволяват по-голяма товароносимост при по-малък работен обем на двигателя.

Максималният въртящ момент е на разположение от ниски обороти на двигателя и остава постоянен в широк работен обхват.
Всички двигатели Cursor (с изключение на 410 к.с.) са снабдени с Iveco Турбо Спирачка – декомпресионна моторна спирачна система, изцяло интегрирана с основната и допълнителната спирачна система (Интардер). Това  предлага максимална сигурност в комбинация с ниски експлоатационни разходи.

Мощност 360 к.с.

​Cursor 8 е 7 790 cm3 двигател, със 6 цилиндрова редова конструкция, с турбокомпресор  с променлива геометрия (VGT) и мощност от 360 к.с.

​Турбо системата има огромен принос към поведениетона двигателя, като осигурява бързо ускоряване, впръскване с висока скорост и забележителна мощност.

Също така повишава и комфорта на шофиране, като елиминира „турбо дупката, защото двигателя отговаря винаги незабавно на натискането на педала на газта.
Управляван от система за електронен контрол, турбо-компресорът с променлива геометрия си наглася наклона на лопатките на турбото спрямо оборотите на двигателя, чрез система от коаксиални роторни движения, турбо-компресора се адаптира към количеството на постъпващи изходящи газове и така оптимозира контрола на турбо налягането.

Двигателят Cursor 8 с 360 к.с. предоставя максимален въртящ момент от 1 500 Нм в диапазона от 1 125 обр./мин и го задържа постоянен до 1 685 обр./

Мощности от 410 до 500 к.с.

​Cursor 13 е 12 880 cm3 двигател, със 6 цилиндрова редова конструкция, с 3 мощности варианта:

​- 410 к.с. с турбо-компресор с фиксирана геометрия и waste-gate
– 450 и 500 к.с. турбо-компресор с променлива геометрия (VGT).
Двигателят Cursor 13 с 500 к.с. предоставя максимален въртящ момент от 2 300 Нм в диапазона от 1 000 обр./мин и го задържа постоянен до 1 525 обр./мин.
Двигателят Cursor 13 410 к.с. е оборудван с комбинираната моторна спирачка на Iveco.

CEB: моторна спирачка с двойно действие

Комбинираната моторна спирачка (CEB) е подобрена моторна спирачка, която обединява два ефекта: декомпресия и спирачно усилие. Това се постига чрез клапан тип „пеперуда” на изпускателния поток, който  създава голямо обратно налягане на отработилите газове, за да забави двигателя и да увеличи спирачното усилие.
Турбо-компресор Waste-gate: повече мощност, по-нисък разходна гориво, голяма надеждност

Конструкцията на турбо-компресорът Waste-gate осигурява висока мощност при ниски обороти на двигателя и така оптимизира въртящия момент и разхода на гориво. При достигане на максималното турбо налягане (отговарящо на високи обороти на двигателя), турбо-компресора и двигателя трябва да бъдат механично защитени.
Тази задача се постига със системата waste-gate, която ограничава налягането на турбо-компресора и го поддържа постоянно, като позволява, при определени условия, постепенно изпускане на газове директно в изпускателния колектор.